marți, 8 octombrie 2013

biscuiti digestivi




















Intr-o dupa amiaza tarzie, ale mele veveritze si-au exprimat dorinta de a manca ceva dulce. M-am hotarat sa pregatesc ceva rapid, astfel incat sa nu ne "prinda" noaptea si sa dau peste cap programul de somn al micutzelor. Vazusem pe net o reteta interesanta, sanatoasa si relativ simpla pe site-ul Andreei Beca (Beca's Kitchen). Zis si facut... au rezultat niste biscuiti deliciosi, foarte apreciati de cele doua frumoase. Nu am respectat in totalitate reteta originala... am adaptat-o in functie de ingredientele "prezente" in bucatarie in acel moment.




















biscuiti digestivi (becaskitchen.ro)

6 linguri de faina integrala
4 linguri tarate
4 linguri de fulgi de ovaz/orz integral
4 linguri zahar brun
2 linguri seminte de susan
1 lingura seminte de in
1 lingura ulei de masline
2-3 nuci zdrobite 
2 linguri de fructe confiate taiate marunt (nu am folosit)
sare

Se mixeaza la blender miezul de nuca impreuna cu zaharul brun si cu jumatate din cantitatea de fulgi de ovaz/orz pana au capatat consistenta unui malai mai fin. Se pune mixul intr-un bol, se adauga faina integrala, taratele, semintele, restul de fulgi de ovaz/orz, putina sare si putina apa calduta (cam 8-10 linguri) si amestecam aluatul bine, pana devine compact. La final punem si uleiul de masline si amestecam din nou pana se incorporeaza totul. 

Presaram putina faina integrala pe blatul de lucru si intindem bucata de aluat cu un facalet, cam la grosimea de 5-6 mm. Aluatul e putin lipicios, asa ca putem pudra si facaletul cu faina.
Decupam apoi aluatul cu ajutorul unor forme simple rotunde si punem biscuitii astfel formati intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Ii bagam la cuptor la 170 de grade Celsius pentru 10-12 minute. Nu trebuie lasati mai mult la cuptor pentru ca altfel se vor intari foarte tare, pentru ca nu am folosit agent de afanare. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu