miercuri, 23 aprilie 2014

chef Mihai Dascaleanu




















Incepand de astazi, voi inaugura o noua rubrica dedicata zeilor din bucatarie - oameni pe care nu ii vedem, nu ii cunoastem, dar cu ale caror preparate (... unele din ele fiind chiar opere de arta) ne desfatam ori de cate ori avem ocazia.  

Primul "invitat" este un bun prieten de al meu, un tanar inteligent, simpatic si foarte talentat. Este chef Mihai Dascaleanu. Ne cunoastem din 2008, cand am fost colegi la cursul de calificare profesionala - bucatar, din cadrul THR Group. A lucrat in multe restaurante din Bucuresti, Grecia (Creta) si UK. In prezent este chef de partie la Radisson Blu Portman Hotel in Londra. Una dintre sarcinile importante primite aici, a fost si aceea de a crea meniul acestui restaurant. No comment!

A venit in tara intr-o scurta vizita, pentru a petrece Sfintele Sarbatori de Pasti impreuna cu familia. Ne-am intalnit intr-una din zile si cu aceasta ocazie mi-am permis sa ii pun cateva intrebari, practic am realizat un scurt interviu special pentru aceasta rubrica. Pe langa motto-ul care il caracterizeaza... cele mai importante condimente ale vietii sunt prietenii si aceste 10 raspunsuri, va pot ajuta sa il cunoasteti mai bine pe chef  Mihai Dascaleanu.

01. Care este mancarea ta preferata din copilarie?
      Orezul cu lapte.
02. Ceai sau cafea?
      Mereu cafea... ceaiul vine dupa a 6-a cafea.
03. Care este felul care l-ai gatit ultima oara pentru tine?
    Acum doua saptamani am gatit paella. A mers de minune langa un vin alb intr-o zi insorita, ascultand o muzica buna.
04. Daca ar ramane un singur fel de mancare/ingredient pe pamant, care ar fi acela?
      Imi plac foarte mult lamaile. As face o limonada si m-as bucura de soare.
05. Curry sau rozmarin?
      Rozmarin.
06. Gordon Ramsay sau Heston Blumenthal? De ce?
     Nici unul. Nu ma inspira in ceea ce fac. Dar ca sa vin cu un raspuns, un bucatar care imi place este Jiro Ono.
07. Care sunt placerile tale vinovate?
      Ciocolata... si in general dulciurile.
08. Care este bucataria preferata atunci cand gatesti?
      Gatesc cu ce imi ofera frigiderul sau depinde de "pofta" sau eveniment.
09. Care este ultimul CD de muzica achizitionat sau download-at ?
      Ultimul CD a fost Carlos Santana - The best of, iar ultimul album download-at a fost U2 - 18 Singles.
10. Ai o fantezie... te afli intr-un bar. Ce ai in pahar?
    Am multe fantezii, dar mai mereu o persoana de sex feminin trebuie sa fie prin preajma. In pahar ce sa fie?... depinde de ocazie. Mai mereu beau bere, dar in ultimul timp incep sa fiu atras de vin.







Un comentariu: