miercuri, 22 ianuarie 2014

bouyourdi




















Prietenul meu Bogdan Caracaleanu, expert in vinuri si branzeturi (... a se vedea degustarea "in orb"de feteasca neagra), mi-a trimis acum cateva zile o reteta interesanta. Este un aperitiv cald, care vine din Grecia si se numeste bouyourdi. Ieri seara m-am hotarat sa incerc acest preparat. Ce a iesit se poate vedea in imaginile alaturate... de gust ce sa mai zic. Incercati si voi!

bouyourdi (realgreekrecipes.blogspot.com)

6 rosii coapte medii 
1-2 ardei kapia (... i-am adaugat eu fata de reteta initiala) 
300 g branza Feta
50 g cascaval (Gruyere, Gouda)
1 lingurita de chili tocat marunt
4 linguri ulei de masline extravirgin
oregano

Opariti rosiile 1 minut in apa fierbine si decojiti-le. Taiati-le cubulete. Taiati ardeiul felii subtirele. Taiati branzaturile felii. Intr-un vas termorezistent, asezati jumatate din cubuletele de rosie. Presarati deasupra jumatate din feliile de ardei. Presarati putin oregano, cat luati intre degete. Asezati apoi jumatate de branzeturi deasupra. Puneti restul de rosie peste ele. Asezati restul de branzaturi peste rosie, apoi restul de ardei si radeti cascaval deasupra. Presarati oregano si chili, cat va lasa inima. Stropiti cu ulei.

Acoperiti bolul cu folie de aluminiu si dati la cuptor la 200 Celsius pentru 20 minute. Luati folia si mai lasati la cuptor inca 10 minute. Serviti imediat cu paine proaspata. Pofta buna!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu