duminică, 28 aprilie 2013

rulouri cu somon afumat




















Ortodocsii praznuiesc astazi Floriile, cea mai importanta sarbatoare care vesteste Pastele, rememorand intrarea lui Isus in Ierusalim si sarbatorindu-i, totodata, pe cei cu nume de flori. Sarbatoarea intrarii Domnului in Ierusalim a fost suprapusa peste cea a zeitei romane a florilor, Flora, de unde si denumirea populara pe care a primit-o.  Crestinii sarbatoresc Intrarea mantuitorului in Ierusalim participand la Sfanta Liturghie, impodobind cu ramuri de salcie sfintita icoanele, usile si ferestrele gospodariilor lor si pastrand randuiala postului. Aceste ramuri sfintite se pastreaza peste an, fiind folosite cu credinta la tamaduirea diferitelor boli. Ramurile verzi simbolizeaza castitatea, dar si renasterea vegetatiei, amintind totodata de ramurile cu care a fost intampinat Isus, in aceea zi.
Floriile deschid saptamana cea mai importanta pentru pregatirile de Pasti, cunoscuta sub numele de "Saptamana Mare", după cele 40 de zile de post. Din punct de vedere liturgic, din aceasta zi incepe Saptamana Patimilor, in amintirea carora in biserici se oficiază in fiecare seara Deniile, slujbe prin care credinciosii il "petrec" pe Hristos pe drumul Crucii, pana la moarte si Inviere.
De Florii se mananca peste, fiind a doua dezlegare din postul Pastelui, dupa cea din ziua Bunei Vestiri. De aceea, astazi am pregatit un aperitiv rapid si usoar de preparat, in care am folosit peste.
















rulouri cu somon afumat (edithskitchen.ro) (4-5 persoane)

4 felii paine toast
150 g somon afumat
100 g crema de branza (pentru Post merge un ulei de masline)
1/4 ardei gras rosu
1/2 legatura marar tocat

Incepem prin a presa foarte bine feliile de paine cu facaletul, apoi le ungem cu crema de branza, punem fasii de somon deasupra, pe toata suprafata feliei, apoi la capatul de unde incepem rularea  adaugam o fasie de ardei. Peste somon mai intindem un strat subtire de crema de branza. Rulam strans si infasuram in folie de plastic. Eu am pus niste marar tocat deasupra ruloului (am umezit putin suprafata ruloului inainte de a-l infolia, am pus marar tocat marunt pe folie si am dat ruloul prin marar, apoi am infoliat strans). Le lasam la rece minim 5-6 ore. Se serveste feliat in felii groase de cca 1 cm. Infigeti scobitori care sa intre prin rulou, ca sa fie mai usor de servit. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu