miercuri, 8 mai 2013

budinca de branza cu spanac si dovlecel




















E ora 19.30. Maine se intoarce Vera (mia moglie), din "vacanta" de Pasti care am avut-o. "Veveritzele" vor mai ramane la bunici inca o saptamana (...ce fericite o sa fie). Ar fi frumos sa o astept cu ceva proaspat si gustos. M-am gandit sa fac ceva rapid (...timpul nu imi permite pentru chestii elaborate) si in acelasi timp ceva mai light, asa cum ii place ei. O budinca cred ca ar merge de minune... o budinca cu branza (...asa cum imi place mie :)). Zis si facut. Am fugit pe la magazine sa cumpar ingredientele ce imi lipseau si m-am intors urgent la "masa de lucru". Ce a iesit va las sa descoperiti singuri.

budinca de branza cu spanac si dovlecel (GoodFood)

1 dovlecel mic (am cumparat dovlecel romanesc...sunt cei mai buni)
300 g branza de capra proaspata (sfaramata sau rasa)
250 g branza de vaci proaspata
2 maini de spanac (eu am folosit 3 legaturi de loboda...nu am mai gasit spanac proaspat)
2 legaturi de ceapa verde ( de la "tataie" din gradina...a se citi din gradina socrului meu)
1 legatura de usturoi verde
2 oua + 1 ou batut pentru decor (tot din ograda lui "tataie"...bio 100%)
1 legatura patrunjel
1 legatura marar
ulei de masline extravirgin
busuioc verde sau uscat
sare, piper
putin unt pentru uns vasul termorezistent
smantana (...asta e de la mine)



















Pentru inceput se încinge cuptorul la 220 grade Celsius. 
Dovleceii (romanesti, cum am mai spus...am ajuns sa ne bucuram si sa apreciem cand mancam  fructe sau legume cultivate la noi in tzara...cel putin straniu as putea zice) se taie in bucati mici, ceapa, usturoiul  (legume bio culese de mine din gradina de la Campulung...sunt un norocos) se taie marunt, la fel si frunzele de loboda dupa ce au fost foarte bine spalate. Se trag putin in ulei de masline, cat sa se inabuseasca. Se adauga sare si piper, dupa gust. 
Se amesteca ingredientele trase in tigaie (dovlecel + loboda + ceapa + usturoi) cu verdeata (marar + patrunjel) tocata marunt, cu branza de capra, branza de vaci (sa o scurgeti foarte bine inainte sa o folositi)  impreuna cu cele 2 oua. Se rastoarna compoziţia intr-un vas termorezistent, uns cu unt si se da la cuptor pentru aproximativ 15-20 de minute. La cateva minute dupa ce a fost bagata la cuptor budinca, se pune oul batut deasupra si se da din nou la cuptor, pana se formeaza o crusta aurie. Se serveste cu o lingura sau doua de smantana si putin busuioc. No comment!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu