luni, 19 august 2013

chefal cu rosii si lamaie




















Saptamana trecuta am fost cu totii pe litoralul romanesc, mai exact in satul 2 Mai. De 6-7 ani venim in aceasta linistita locatie unde din fericire, inca nu a inceput "transformarea" care s-a produs in imediata apropiere...in Vama Veche. Intr-una din zile am tras o fuga pana in Constanta la prietenii nostri Lorand si Carmen. Tocmai cumparasera niste peste din piata, mai precis niste chefal proaspat. M-am oferit sa gatesc eu cina in aceea zi. Toata lumea a fost fericita... inclusiv veveritzele.
Chefalul este un peste care se gaseste mai peste tot in zona de coasta, in marile si oceanele lumii. Este un peste frumos, mare, cu o aroma foarte puternica ceea ce ii confera un gust desavarsit.
Ce am gatit a fost o improvizatie cu ceea ce am gasit prin frigider. Ce a rezultat puteti vedea in imaginile din aceasta postare. Ce ziceti?

chefal cu rosii si lamaie

2 pesti
4-5 rosii bine coapte si zemoase
1 lamaie
5-6 catei de usturoi
ulei de masline
cimbru
sare, piper alb

Curatam de solzi pestii si ii evisceram. Ii spalam si apoi ii taiem in bucati relativ de aceeasi marime. Intr-o tigaie mai mare incalzim niste ulei de masline si sotam usturoiul taiat in bucati mai mici.



















Asezam in tigaie bucatile de peste si turnam peste ele zeama de la lamaie. Acoperim tigaia cu un capac si lasam sa se inabuse pestele circa 5 minute, intorcandu-l pe toate partile din cand in cand. Dupa ce s-au inabusit putin, adaugam rosiile taiate cubulete mici, impreuna cu zeama de la ele si cateva de felii de lamaie. Adaugam si putin cimbru. Lasam sa fiarba pana cand pestele este facut si mancarea scade, iar toate aromele se intrepatrund. Asezonam cu sare si piper dupa gust.
Alaturi de chefal am degustat si un interesant vin alb, in premiera pentru mine...un Jidvei din gama Tezaur, un reusit cupaj de Feteasca Regala si Muscat Ottonel.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu