vineri, 27 septembrie 2013

confiture d'oignons




















Confiture d'oignons sau dulceata de ceapa... o reteta atipica pentru noi, dar foarte apreciata in tara cocosului galic. In Franta este o reteta la moda. Este un preparat delicios ce merge foarte bine alaturi de un couscous, de o branza cu mucegai sau paine prajita cu foie gras.

Pentru aceasta reteta am studiat site-ul allrecipes.fr, unde am gasit mai multe variatiuni pe aceasta tema. M-am documentat atent si in final am gasit reteta care o voi prezenta in continuare si cu care voi participa la concursul initiat de The Foodie Family impreuna cu Flanco pe tema "Concurs de toamna. Dulce".



















confiture d'oignons (allrecipes.fr)

1 kg ceapa (eu am folosit alba, dar se poate si cu cea rosie)
120 g unt
3 linguri ulei de masline extravirgin
1 lingurita piper boabe
1/2 lingurita sare
5 linguri zahar brun
1/4 lingurita de piper macinat
10 ml otet balsamic
30 ml vin rosu sec

Curatam ceapa si o taiem solzisori. Intr-o cratita mare incalzim untul si uleiul de masline la foc mediu, iar cand s-a incins, adaugam ceapa, boabele de piper si sarea. Sotam amestecul pana cand ceapa devine sticloasa, apoi micsoram flacara aragazului, adaugam zaharul si piperul macinat. Acoperim cratita cu un capac si lasam sa fiarba aproximativ 1/2 ora, amestecand din cand in cand pentru a nu se lipi de fundul cratitei.

Dupa ce ingredientele au fiert 30 de minute, adaugam otetul balsamic si vinul rosu, amestecam si mai lasam sa fiarba circa 10-15 minute. Dulceata se pastreaza la rece in frigider. O putem servi alaturi de legume in stil Provencal. Bon appetit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu