luni, 9 septembrie 2013

cupcakes cu morcovi




















Petrecerea Marei a continuat si la Campulung, pe "teritoriul" socrilor mei. Cu mic cu mare, ne-am adunat in jurul mesei si am sarbatorit-o pe micutza veveritza asa cum se cuvine, cu bucate alese...pe spranceana. A fost o masa cu totul speciala, in care a lipsit cu desavarsire...carnea (a se citi...fripturi, mici, carnaciori, etc). Am  pregatit o pizza rustica...de sezon, un cheesecake minunat in loc de tort, bomboane rafaello (o reteta de la Ligia Pop) si nu in ultimul rand aceste delicioase cupcakes cu morcovi.

cupcakes cu morcovi (teoskitchen.ro) (24 cupcakes)

200 ml ulei de floarea soarelui
350 g zahar tos
4 oua
250 g faina
1 lingurita praf de copt bio (l-am achizitionat de la magazinul Naturalia)
condimente: 1 lingurita scortisoara si 1/4 lingurita nucsoara
3 cani de morcovi dati pe razatoare mare (din gradina noastra)
ciocolata neagra pentru decor

crema de branza (pentru decor)

200 g branza de vaci
50 g unt
4-5 linguri de smantana (...e de la mine putere)
2 plicuri zahar vanilat




















Incingem cuptorul la 180 grade Celsius. Intr-un vas punem uleiul si zaharul si incepem sa le mixam cateva minute la viteza mare. Adaugam apoi ouale, unul cate unul, amestecand in continuare dupa fiecare. Punem faina, praful de copt si condimentele si amestecam bine, pana avem o compozitie omogena. La final adaugam morcovii si amestecam cu o spatula astfel incat sa se "integreze" bine in aluat.

Turnam compozitia in tavile pentru briose (in care am pus in prealabil hartiute-suport pentru briose), astfel incat fiecare forma sa fie 2/3 plina cu aluat. Bagam tava la cuptor circa 25-30 minute sau pana cand briosele sunt bine rumenite.

Dupa ce se racesc, urmeaza sa le decoram cu crema de branza. Branza, untul si smantana trebuie sa fie la temperatura camerei. Le mixam bine toate impreuna cu zaharul vanilat, la viteza mare. Eu am adaugat smantana astfel incat crema sa fie mai moale. Punem crema intr-un pos (sau o punga de plastic la care taiem unul din colturi) si decoram fiecare briosa.
La final radem deasupra (pe razatoarea mica) ciocolata neagra (80 % cacao). Sarbatorita va arata cum trebuie degustate delicoasele cupcakes-uri.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu