joi, 11 iulie 2013

iutari la cuptor cu malai




















Iutarii (lactarius piperatus) sunt ciuperci comestibile, cu palaria alb - galbuie. Carnea este alba, apoi galbuie, tare, casanta, cu miros placut si gust piperat. Latexul este alb, foarte piperat. Am fost in weekendul trecut pana la Campulung Muscel (...a fost ziua lui mamaie, soacra mea), unde ne-am intalnit cu Camelia, cumnata noastra din Valcea. Cumparase din piata niste ciuperci foarte aratoase. Am aflat ca se numesc iutari si sunt o specie de bureti iuti. Am primit si noi o "portie" zdravana din aceste minunate ciuperci. Este pentru prima oara cand gatesc acest tip de bureti. Sunt nemaipomeniti. Au un gust cu o tenta spicy, iar impreuna cu mujdeiul de usturoi din final, formeaza un "melanj" ...very, very hot. Aviz amatorilor!






































iutari la cuptor cu malai (info-ciuperci.blogspot.ro)

1 kg iutari
ulei de floarea soarelui (eu am folosit ulei de mazare)
malai de porumb
sare, piper
mujdei de usturoi

Pentru inceput curatam si spalam foarte bine iutarii. Ciupercile cu palarii mari, le taiem in bucati mai mici. Ciupercile se trec prin ulei, iar apoi printr-un amestec de malai, sare si piper. Se aseaza intr-o tava si se baga in cuptorul preincalzit la 175 - 200 grade Celsius. Se tin aproximativ 1/2 - 3/4 ora, pana se rumenesc putin. Se servesc stropiti din belsug cu mujdei de usturoi. Pofta buna!



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu